söndag, augusti 05, 2012

Den oplanerade Cypern resan

Det var varmt, det var vackert, det var roligt, det var god mat, det var härligt badvatten, det var fina stränder, det var många ruiner och fina mosaiker. Men fram för allt var det väldigt avkopplande och skönt med sol och värme. Men det hade kunnat få vara lite mindre varmt för att matcha min smak, +35 till +38 grader är lite i det varmaste laget. Men det gick att uthärda, om man var inne mycket på eftermiddagen och inte gick ut förrän på kvällen när man skulle äta. Som tur var fanns det två arabiska TV kanaler som inte dubbade sina filmer, utan bara textade dem- så vi såg många klassiker och andra trevliga filmer. Det var en trevlig semester helt enkelt som jag är tacksam för att ha kunnat vara med på. Det är en otrolig förmån att ha en vän som min, som tar mig med ut i världen så att jag får uppleva nya saker och nya kulturer (även om just denna lilla resa var mer turistcharteraktig i sin karaktär).